Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp AB

Skapa ärende till Ej Limeanvändare

Uppdaterad

Denna funktion använder vi ibland tex till rörnät.

1. Börja med att klicka på krysset i vänstra hörnet.

 

 2.  Klicka på rubriken ”inkommit via” och välj Telefon. 

  1. Innan vi kan få fram ett ärendenummer så måste vi välja vad ärendet handlar om och sen ta ärendet. Vi måste välja Ärendekategori innan vi kan välja Ärendetyp. Här nedan valde jag Felanmälan à Dåligt vattentryck. 

        Glöm inte ta ärendet! 

  1. När vi har tagit ärendet kan vi nu se ärendenumret som skapats. Fyll i kundens adress under anläggning. Här är det viktigt och kolla så man väljer rätt kommun bakom adressen.


  2. I nästa steg ska vi fylla i Fastighetsbeteckningen. Antingen så hittar du fastighetsbeteckningen i EDP i kundbilden, kunden kan ha den uppgiften, eller så kan du söka på den i lime som nedan.
    Klicka på gardinen till fastighetsadress ->Sök.



  3. Skriv in den adress det gäller och klicka på Sök à markera adressen -> klicka på koppla.



  4. Nu ska du kunna se fastighetsbeteckningen som  i rutan markerat nedan.
    Därefter fyller du i Rubrik och sen en beskrivning gällande ärendet.
    Ta gärna med namn och nummer till inringaren, en mejl är också bra att få med.
  5. Nu ska vi skicka detta till en berörd avdelning, klicka på pilen till ”Svara via epost” -> Välj Ärende till ej Limeanvändare



  6.  Ett mejl öppnas med förifylld text samt den texten vi skrev in i Beskrivningen. Ta en extra titt på ämnesraden så att vårt ärendenummer kom med i mejlet. Vi vill ha in eventuella svar i ärendet igen. Skriv under mejlet med ditt namn under Med vänlig hälsning.  Skriv in mottagare och skicka sen iväg mejlet.

  7. En dialogruta med frågan "vill du spara e-postmeddelandet" dyker upp, tryck Ja.
    (Skulle du råka välja nej så finns det skickade mejlet under skickat i Outlook, den kan du då istället mejla manuellt.)

  8. I nästa ruta som kommer upp så vill vi berätta vilken typ av dokument som vi har lagt upp. Tryck därför på Dokumenttyp -> E-post

  9. När vi valt det så trycker vi på ”Spara stäng”

  10. Nu är ärendet skapat och vi har skickat mejl till den berörda avdelningen. Sen klickar vi på ”Spara stäng”.


  11. En fråga om vi vill markera ärendet som läst dyker nu upp. Eftersom vi eventuellt inväntar svar så vill vi markera ärendet som läst, tryck därför på knappen Ja.



    Klar!


Guide taggad med: Lime
warning Created with Sketch.