Lägga upp specialadress EDP
Specialadress används vid exempelvis hyresgäst eller annan fakturamottagare.
Vid hyresgäst ska detta läggas in så här:
1. Klicka på gulmarkerad Specialadress
2. Klicka på de gulmarkerade (ny) pappret.
Fyll sedan i uppgifter som inkommit, alltid vid mejl eller post.
3. Fyll sedan i gulmarkerade fält
4. Viktigt att avsluta med en anteckning på + längst ner som är gulmarkerad
5. Glöm inte att spara på spargrisen uppe i vänster hörn.
6. Välj sedan ”skapa ägarbyte”
7. Ta kundnumret på utflyttad kund och klistra in på inflyttad kund
8. Välj fakt.adress inflytt och välj numret i listan som du nyligen skapade i specialadress .
Gulmarkerat visar var det ska ligga en specialadress, välj denna ok tryck "ok"
9. Fyll sedan i flyttdatum och avläsning, klicka i ”klar att fakturera”
10. Spara på spargrisen och lägg en anteckning
11. Uppdatera anläggingssidan och lägg en anteckning där också.
Klart!