Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp AB

Rutiner reception

Uppdaterad

Reception rutiner och arbetsuppgifter 

 

Posthantering inkommande post:  
 

Om Elisabeth inte är här:  

  • Sortera posten i KS, FS och Övrigt 

  • Notera antal och datum på en lapp och lägg den tillsammans med Övrigt på Elisabeths skrivbord 

  • Skanna post till FS, märk med ’till FS’ och om det är återbetalning, amorteringsplan osv 

  • Ändra ärendekategori och typ i Lime så de flyttas till FS 

  • Sätt på postit med datum för inskanningen och lägg i FS fack 

  • Skanna post till KS, märk ’ägarbyte/avl/adressändr. osv’ 

  • Fyll i returpoststatistiken i Exceldokumentet 

  • Arkivera ägarbytesblanketter och AG-blanketter 


Om Elisabeth är här går man direkt på skanning när hon kommer med posten 

Posthantering utgående post: 

  • Hämta välkomstbrev vid printern 

  • Lägg välkomstbrev, Välkommen till NSVA, Vattentrycket och betala dina fakturor-broschyren i ett kuvert och i utgående post-lådan. 

 

Returpost: 

  • Sök upp kunden i EDP 

  • Sök efter adress på upplysning.se och ändra om ny adress. 

  • Om inte ny adress, kontakta kund om telefonnr eller epostadress annars maila servicejouren@skatteverket.se och fråga om adress. 

  • Gör notering i EDP på lämplig sida (anläggning/reskontra/kundinfo) om adressinfo 

  • Skicka ut returposten till ny adress alt spara med postit om datum och åtgärd 

  • Skapa limeärende om det är viktigt att hålla koll 

  • Fyll i listan: W:\Avd Kundnära tjänster\Kundservice\Administration\Posthantering 

  • Inkommande leveranser: 

  • Kontrollera leveransen (rätt antal kollin, skador, rätt adress) 

  • Maila mottagaren att deras leverans har kommit 

  • Sätt postit på leveransen med datum för meddelande 

  • Obs, leveranser av matvaror ska till köket 

 

Besök: 

  • Se till att paddan är startad och inloggad, lösenord står på namnlappsprintern 

  • Registrera i EastCoast, ge namnlapp, erbjud kaffe ( snavarig för besöket får automatiskt ett sms om att besöket är på plats när denne har "chackat in" sig)

  • Eventuellt visa dem in till rätt konferensrum (undantagsfall, exmepelvis om personen som ska hand om besöket är sen eller liknande)

 Lime: 

  • Ta NSVA intern ärenden ’avisering från’ och ’felanmälningar’ 

  • Autogiro 

  • Fakturafrågor 

  • Avläsningar 

  • VA-ritningar 

  • Hyresgästbyten 

  • Driftstörning i Blue Idea + Wordpress 

  • Vaktmästarbeställninar (Scapa) + felanmälan på Wihlborgs hemsida 

  • Ägarbyten
     

Övrigt 

  • Felanmälningar ska anmälas till Wihlborgs/Scapa via deras kundsidor/kundservice 

  • Inlogguppgifter till Wihlborgs är förifyllda 

  • Tel till Scapa: 040-6941920 

Guide taggad med: Reception
warning Created with Sketch.