Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp AB

Översvämningsärende

Uppdaterad
  • Alla anmälan om KÖV där kund anger skada i samband med skyfall/kraftigt regn (det kan vara både baktryckskada och ytvatten) ska till Boel.
  • Anmälan om översvämning som beror på avloppsstopp, vattenläcka, pumphaveri (alltså inte nederbördsrelaterad) ska till Rörnät/Produktion
  • Anmälan om skador under diffusa förhållanden (är det regn eller annat) är ok att skicka till Boel. Ibland är de svåra att kategorisera för oss som är insatta, och ännu svårare för er. Kräver ofta lite utredning och kontakt med Rörnät, vilket vi löser i gruppen.
  • Underlag från försäkringsbolag (avisering om regress, regress, komplettering, förfrågan): jag rekommenderar att ni läser det bifogat underlag. I början av texten brukar skadeorsak framgå ( t ex stopp i huvudledning, vattenläcka, baktryck vid regn). Hantera dessa underlag på samma sätt som Anmälan om KÖV enligt punkt 1 och 2 ovan. I bifogat underlag finns även uppgifter om fastighetsbeteckning och adress, vilka ska finnas med i ärendet innan det skickas vidare till rätt avdelning.

Om jag får ett ärende enligt punkt 3, som efter undersökning visar sig ska till Rörnät, vill jag skicka det till er för vidare distribution, eftersom jag inte känner till supportgruppens uppdelning, den har ni koll på. Jag har frågat Lars Horrdin om den finns på intranätet, men det gör den inte.

warning Created with Sketch.